Экс-президенттің күйеу баласы Тимур Құлыбаевтың холдингі әртүрлі саладағы көптеген компанияларды қамтиды, оның ішінде темір жол саласымен байланысты кәсіпорындар да бар. Бұрын олардың кейбірі «Қазақстан темір жолы» ұлттық компаниясының құрамына енген еді. CMN.KZ тергеу бөлімі мемлекетке заңсыз қайтарылған активтер бойынша комиссияны Құлыбаевтың кәсіпорны неліктен қызықтырғанын анықтауға тырысты.

Бірінші болып Тимур Құлыбаев пен оның компанияларының құпия тізімге енгенін Nege.Aqsha жариялады. Әріптестер бұл жерде ТОО «Теміржол жөндеу» кәсіпорны туралы екенін айтты, ол ТОО «Қамқор Менеджментке» тиесілі. Аталған кәсіпорынға шектеулер өткен жылдың желтоқсанында қойылған болатын. Бірақ мемлекетке заңсыз қайтарылған активтер бойынша комиссияның шешімі 2023 жылдың 13 қазанында қабылданған еді. Алдын ала қойылған шектеулер келесі жылдың ақпан айына дейін күшінде қалады.

Сот шешімі бойынша шектеулер:

  • Тимур Құлыбаев ТОО «Теміржол жөндеу» жарғылық капиталының 100% үлесін басқару құқығын жоғалтады және дивидендтерді бөліп беру құқығынан айрылады;
  • ТОО «Қамқор менеджмент» те ешқандай іс-әрекет жасай алмайды;
  • «Азаматтарға арналған үкімет» және «Орталық бағалы қағаздар депозитарийі» осы компаниялармен байланысты тіркеу әрекеттерін жүргізе алмайды.

2024 жылдың 4 қаңтарында Астана қаласында орналасқан ТОО «Теміржол жөндеу» өндірістік цехтарына, темір жол жолдарына, гараждарға, қоймаларға, жер телімдеріне және басқа да мүліктеріне шектеулер мен тыйымдар салынды. ТОО «Қамқор менеджмент» пен оның еншілес компаниясының шектеулерді алып тастау әрекеттері нәтиже бермеді, қайта-қайта бас тартылды.

Бұл сот процесінде заңсыз иеленген активтерді мемлекетке қайтару туралы заңның баптарына сүйенді. Мемлекеттен заңсыз иеленген активтерді шығару немесе түрлендіру, активтерге шектеу қою қаупі туындаған жағдайда, уәкілетті орган сотқа алдын ала қамтамасыз ету шараларын қабылдау туралы өтініш береді.

Тимур Құлыбаев қалайша «Қазақстан темір жолы» компаниясының тағы бір кәсіпорнының иесі атанды? Мемлекетке қайтару мәселелері бойынша комиссияның жұмысы аса құпия болғандықтан, нақты қандай себептің бұл шешімге алып келгенін білу мүмкін емес. Тек болжамдар жасап, деректерді салыстыру ғана қалады. Соңғы деректерге сәйкес, бұрын ТОО «Теміржол жөндеу» ұлттық компания «Қазақстан темір жолы» құрамында болған. Бастапқыда бұл кәсіпорын акционерлік қоғам ретінде құрылуы жоспарланған еді.

«Теміржол жөндеу» акционерлік қоғамын 2002 жылдың 10 желтоқсанында «ҚТЖ» ҰК АҚ Директорлар кеңесі құрған болатын. Ұлттық компания 2003 жылдың 9 қаңтарында жаңа кәсіпорынға темір жолдарды салу және жөндеу үшін қажетті кейбір активтерді тапсырды. Дегенмен, арада он күн өткен соң, ұйым ТОО ретінде тіркелді. Бастапқыда «Теміржол жөндеу» ТОО «Теміржолэнерго» компаниясына тиесілі болды, ал ол Бауржан Қулатаев, Ануар Борамбаев және Данияр Амреевтің басқаруында еді. Соңғы екісі 2004 жылдың 15 қазанынан бастап «Теміржол жөндеу» Директорлар кеңесіне кірді.

Көп ұзамай бәрі өзгерді. 2008 жылдың мамырында ТОО «Теміржолэнерго» құрылтайшылары қатарына ТОО «Қамқор жөндеу корпорациясы», ТОО «Mercury HLG Holding» және Толеген Торебеков қосылды. 2010 жылы ТОО «Қамқор менеджмент» компанияға, ал 2016 жылы ТОО «Joint Technologies» енді. Екі компанияның да ақырғы бенефициары Тимур Құлыбаев болып табылады.

Мұндай күрделі тарихқа қарамастан, ТОО «Теміржол жөндеу» біршама уақыт бойы құрылтайшылардың аты-жөні құпия болды. Egov.kz порталында тек 2013 жылдың мамыр айында ашылды: КТЖ құрылтайшылардың қатарына қосылды.

Share.

Leave A Reply

Exit mobile version